Social pictogrammen

Het toepassen van social pictogrammen op je website is essentieel om bezoekers in staat te stellen eenvoudig verbinding te maken met je merk op populaire sociale mediaplatforms. Dit versterkt de online aanwezigheid, vergroot de mogelijkheid tot interactie en delen van content, wat kan leiden tot een grotere merkbekendheid, een groter publiek en een verhoogde betrokkenheid bij je doelgroep.

Wanneer een social pictogram gebruiken?

Als je actief bent op sociale media: Als je actief bent op platforms zoals Facebook, Twitter, Instagram, LinkedIn, enz., is het raadzaam om social pictogrammen toe te voegen, zodat bezoekers je kunnen volgen en betrokken kunnen raken bij je content.

Hoe ziet een social pictogram er uit?

Met zichtbaar label

Zonder zichtbaar label

Hoe pas ik de social pictogram toe?

Klik op het pluspictogram om een nieuw blok toe te voegen, zoek naar “Social pictogrammen” en selecteer deze. Vervolgens kun je de gewenste sociale mediaplatforms en links toevoegen, zoals Facebook, Twitter, Instagram, enzovoort.

Opties social links

Link

Als je een link wilt toevoegen aan je social pictogram klik je op het icoon dat he hebt toegevoegd. Je krijgt dan een witte balk te zien waar je je link kan plaatsen.

Links openen in een nieuw tabblad

Met deze functie kan je er voor kiezen dat er een nieuwe pagina wordt geopend wanneer er iemand op jouw social pictogram klikt.

Labels tonen

Hiermee kan je aanzetten of je het label wilt laten zien die is ingevuld.